Lite ord om min påbörjade kandidatexamen på Stockholms Universitet (SU)

Tja.. Nu var det väl allt länge sedan. Jag kom in på kandidatexamen i filosofi, ekonomi och politik i fredags.
Idag var första föreläsningen vi hade, som tydligen handlade om en kurs vi kommer ha senare i terminen, vilket var lite konstigt... och förvirrande.
Imorgon börjar vi en del på argumentation, och jag ska läsa 69 sidor (11 av dem glosor på engelska) om hur man analyserar argumentationer. Om de är logiskt korrekta, och ur vilken syn man ser på argumentationen som trovärdig, och relevant till ämnet man argumenterar om. 
Man pratar också om retorisk argumentation och rationell argumentation. Vilken som var vilken, kommer jag inte ihåg. Hoppas dessa 69 sidor inte bara handlar om första föreläsningen imorgon, utan om hela terminens filosoferande.. x)
Detta känns avancerat, men inte omöjligt. Vet dock inte riktigt vilket jobb jag kan gynnas att få, om jag klarar examen. Det borde jag kolla upp...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0