Färga från mörkt till ljust - Att tänka på (bra video)

Hittade en bra video om hur blekning av håret fungerar. T.ex. bra för mig att se eftersom att jag hela tiden försöker färga mitt hår själv o tror att det ska bli så himla bra hela tiden. Jag har berättat förut att jag söker ett mer mellanblont/ljusbrunt resultat med ljusa slingor, men att det aldrig funkar utan blir mest bara gula slingor. Det är pga de röda underton-pigmenten i håret som mörka hårfärger alltid ger. Så ja, nu ska jag nog gå till frisören ändå, och säga att de får ta o bleka mitt hår/tona/slinga. även om det sliter. Jag brukar ändå lägga i balsam i håret efter jag duschat, så att det verkar. Brukar funka. Se videon om du också funderar på hur du ska göra när du ska färga från mörkt till ljust. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0