Hejsan Tenton!

Har ju hälsat tillbaka till Tenton Haga igen. Kör mitt träningsprogram där, som jag dokumenterar i min InkPad på mobben. Fokuserar på styrka i överkroppen, och på det så ökar jag proteinintaget. 4 veckor till, och sedan är det test igen.Hoppas att någon balans i överkroppen kommer vara nådd, eftersom att det är mitt personliga mål och lite av de som faktiskt behövde förbättras på. 
Dagens tips! Kost före: Man ska äta någonting lätt med snabba kolhydrater (för att inte magen ska hålla på och jobba med mat under tiden du tränar) och socker/energi innan man tränar för att orka mer. Man kan göra som jag gjorde idag och äta någon timme till två timmar innan man tränar, men helst vänta 2 h och ta någonting lätt före som banan, drickyoughurt. Det är verkligen värt att hålla reda på kosten före och efter, eftersom att det spelar ganska så stor roll för resultaten.
Även om det känns som att man kanske har målet att åka till träningen för att förlora vikt (ifall man satsar på det) så ska man inte åka till träningen med världens hungrigaste mage. Du kommer bara hålla på och somna på löpbandet, eller ha ett dåligt humör. Ta någonting litet, och få ut mer av tiden du är där! Det gör skillnad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0