Mineraler och Vitaminer. Apoteket- shopping!

Tjena! Var och "shoppade" på apoteket. Köpte grejer som jag bara känner att jag kunde ta och spendera på. Det är främst för att hjälpa mot vinterbesvär. Som t.ex. att man jämnt får munsår då vädret blir torrare (som det blir på vintern, if yall didn't know) Så köpte svindyra krämen för 105 kr, men vet att den funkar. Sen så köpte jag ACO'S rengöringsgel för 69 kr (favorit = ACO). Har sökt efter gel produkter för jag tror att det passar min blandhy. Som är torr där, fuktig där. Skrumplig och len. Den passar inte in på fet eller torr. Så känns som att gel lägger ett fint, tunt smidigt lager på huden under natten då man tvättat bort sminket. Men det vet jag ju inte än. Inte testat. Den innehåller också B5  vilket ska behålla hudens "fett-balans". När man tvättar bort fett ifrån huden med vatten och tvål, så producerar huden extra mycket fett för att ta igen. Då sticker B5 in där som en liten polis och vevar fram rätt mängd fett till huden medans du sover. (:
Sen så ser du en vit rund burk med 1 dagstabletter, från MittVal, vegetarian för 93 kr med det mesta en veggis kan behöva fylla på som t.ex. Vitamin: B2, B12, Mineral: Järn, Zink, Jod, Selen, och Kalcium. Till sist så passade jag på och slängde med en C-vitamin rulle, med extra Järn. Mums, svartvinbärsmak slår alla smaker, om inte Citron kanske. Den kostade 30 kr. Allt som allt: 297 kr 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0