En dagbokssaga

En bild på "lillasystern" Moa Johansson. Hon skulle ju platsa bland oss, med mammas efternamn och allt. Igår var det pappas och biologiska storasysterns hemmafest så kallad "fårfest" Det var grillat får och stekt potatis på storstekbordet. Jag som är vegetarian elr annat kallat "semivegitarian" vilket betyder att jag bara äter fisk/skaldjur etc, som kött, fick ta fram ett par frysta quornbitar. Vilket funkade lika bra tycker jag. Bara man lagar dem rätt. Det var lite svårt att sova igår, eftersom att partypepsens "långbord" stod 1 m utanför mitt fönster.   Med det vill säga, att jag fick lyssna till tantskratt och gubbfnisser halva natten. Det dog tydligen vid kl 3 på natten, och det var lite svårt att tåga runt bordet imorse när jag skulle springa ner till vägen, för att åka till jobbet. 
Men på tal om annat.. Idag har det varit en helt okej dag. Stör mig fortfarande på lata kunder, och de som klagar. Men sånt är jobbet. Ska få jobba några helger fram i höst också på Bondens Marknad för Kvarken AB. Det blir nog troligen bara jag som kommer stå där och sälja eftersom att Emil slutade idag. Han lurade mig nästan med att jag skulle jobba hans pass imorgon, vilket jag stenvägrade. Höll nästan på att slå chefen en luring. Men nu ska jag nog fortsätta att plinga på min nya Taylor och dra ihop några verser, inför kommande två spelningarna jag har. En den 18/8 på Kvarken Fisk, Rovögern, och den andra den 25/8 på Blå Ateljén. Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0