Till er sjuka.

Hej er sjuka!
Såg ett bra tips från sund.nu där de berättar om rethosta.
Flera kommenterar o säger saker som jag också känner igen mig i. Just idag så hände det att jag får igång mina spyreflexer när jag hostar riktigt ordentligt, och speciellt när jag ska sova. Jag tror inte på varmt te (gör bara halsen torrare) och ingenting brukar funka, inte ens medicin och tabletter.
Ska gå o testa något lite naturligare nu, dvs. Varm choklad. Det finns något i kakao som kallas teobromin som är tre gg så effektiv som kodein mot just hosta, det här visar en engelsk studie.
Funkar kanske inte för alla, men hur många gånger har man inte vänt sig till choklad när man känt sig desperat?
Värt ett försök? Berätta gärna om det funkade för dig, be right back.. nu ska jag starta plattan!
/Lulablue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0