Grekland+Sommarjobben



Har suttit här i över 2h och skickat brev till olika företag inom restaurang och service. Jag hoppas jag får ett lagomt långt och betalat sommarjobb i sommar, antingen inom kommunen. Fast de jobben har inte ens skickats ut i brevlådan än, och jag vet inte om man får plats där. Vi är många 94:or, och många som vill ha jobb har jag hört. Fast än det nog jobbades mer när jag var typ 1 år, så är det bäst att vara på först av alla, och alla jobb är inte dom bästa. Bäst att vara på den tidigare svängen än på den senare. Sen har jag varit hemma idag, för jag snubblade omkring i köket och allting blev svart flera gånger. Det funkade med att somna om, fastän jag har huvudvärk i flera dagar nu. Försökt ignorera det, och då försvinner det.
Uppmärksamhetssjukdom.

Idag har jag också upptäckt fler sidor inom grekiskan som jag ska uttala mig på nästa sommar i Caldera, troligen. Det finns ett fint hotell där vi ska checka in på. Måste bara samla ihop kring 15 000 först.. -.- Måste nog ha 2sommarjobb, för de pengarna jag har nu är bara 4000 som säkert på mitt nya jobb/rese-konto.
Ser ändå framemot att få jobba mycket, jag tycker om det. Att ha en mening i livet nästan, bidra. Det är nog nyttigt för mig skulle min far säga -.-.. Jag säger inte emot längre, det är inte viktigt att kefta emot sin far då han överstigit en viss ålder (:



Några fina ord på Grekiska (fonetisk skrift, eftersom grekiska har ett annat alfabet);
Kaljméra God morgon
Efcharisties Tack
Prochoriste Varsågod
Periménete Vänta
Eiste charitoméno Du är söt
Ti kéneis Hur mår du?
Ilio Solen
Neró Vattnet
Trofimon Mat
Eimai peinasménos! Jag är hungrig!
Thélo episis! Jag också!
Den ypérchei kréas Inget kött
Solomós Lax
Psária Fisk
Epitrépste? Får jag?
Lypámai Jag beklagar
Synchoró Förlåt
Póso tha kostisei? Hur mycket kostar?
Éna pagotó chári En glass tack.

Allt man behöver veta liksom xD fast glömde lite raggningsrepliker tho.. :/ sommaren 2012 blir det :D VI KOMMER DÖ!!!!!



lulablue.


Kommentarer
Postat av: JONES

RAGGNINGSREPLIKER!?!?! ja nu ska jag ta ett riktigt snack med dig asså ;O

2011-01-23 @ 18:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0