Klockan sju



Gud. Jag vill hellst gärna inte snacka om den sortens fantasi. (ta inte illa upp) Men vi har egentligen bara kommit fram till att gud är en fantasi. Inga tydliga bevis som kan få en ateist att tystna.





Om gud så vore,
enligt våra beskrivningar.. vad skulle han/det vara? (tyst alla feministeer som tycker jag borde skriva hon också... -.-' låt det va en han/det nu) Skulle det vara en som oss? Skulle det vara en egen person, eller en flertal person, alltså en som lever i oss alla?
En ateist skulle nog hellst vilja se det som en riktigt person, som varit här på jorden, gjort historia och blivit märkt i livets historia på ett äkta sätt. Inte trotts eller upplevts av människor som "har sett" honom.

Det finns något annat.

Man ska inte dömma boken efter sitt utseende (bibeln) och ni som är kristna och inte läst boken. Bra gjort. Spara den till senare. :) Du kommer endå höra alla psalmer som finns i den. Varje dag hör vi dom. Vad man ska göra, vad man ska låta bli. Vad vi ska höra är våra egna psalmer, viktigare att höra. Men om ni då har läst bibeln, visst har du hållt me om saker, eller har du ryggat tillbaka och tänk att det inte stämmer? Så många gånger jag har gjort det.. Därför jag inte vågar placera gud först, jag vill placera mig först. 

Jag vägrar säga att jag inte var där.

En gång var jag där, när jag inte visste tillräckligt. Jag kan inte säga att min konfirmation inte hjälpte. Okej, jag vart inte kristen, jag vart säker. Jag fick veta.. tillräckligt mycket för att hitta en egen väg. Det var också en sak dom nog ville att jag skulle göra. Släpp dina tankar om gud. 
 Fast våga lära dig, bli visad vad de har att säga, de som tror för vi alla måste ha en chans att visa vad vi kan tro på.

Solen skiner starkare.

Såg nu att solen skiner, kl är kvart i sju och jag kanske bara mummlar.. vem vet. god only knows.. xD Jag har öppnat mig ganska mycket. Men jag vägrar säga att jag inte tror, visst tror jag. Himmlen är min tro, det blåa himmlen som jag ser härifrån från mitt hem. regnet. när himmlen öppnar sig, sprakande regn faller ner på plattor. Men just nu, ser jag solen göra träden två nyanser av grönt. Det är vad jag tror på.






kisskiss lulablue  det finns något annat


Kommentarer
Postat av: Tuto

Haru tänkt på att du kanske har helt rätt? Samtidigt dom andra har rätt?



Jag menar att Gud är en fantasi.

Om Gud finns i fantasin så finns han ju.



Tycker jag iaf ;P

2010-07-23 @ 10:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0