jag kunde inte rita heller xD

Musik var ingen stor del i mitt liv som liten. Jag kunde inte spela, jag kunde inte sjunga. Men senare var det många som lyssnade på musik, mycket radio musik och sånt dårå. Skaffade mig en radio, lyssnade varje morgon. Började sjunga på en konstigt SoulDiva låt som heter Knock on wood,
 
http://uk.youtube.com/watch?v=1ztZ7WFo3nw  Konstig, men jag kunde den. Det gick jätte bra. Det vart typ bara den.
 
Pappa spelar ju mycket blues-rock låtar som Mr.Big, AC-DC och det funkar ju. Älskar den där Be With you eller nått av Mr.Big. Pappa tycker om musik, väldigt mycket och spelar varje söndag, han fick mig att börja spela bas. Men jag fick sånt taskigt band så jag sluta. Jag är en "Quiter" som man säger. Var en quiter! Jag tänker inte ge upp så snabbt igen.
Okej, efter att jag lyssnat för mycket disco-soul så försökte jag på mig eget. Satsade på stort. Lilla Melodifestivalen. Den var inte så bra... och den var på svenska *suck* Det finns också tre andra personer som kommit upp mycket i radio nu som jag lyssnade mycket på som yngre ( höll på säga ung xD) se längst ner på sidan :D------>
Hmm, vad var min poäng nu igen.. ja juste. Jag tänkte säga att du som fortfarande försöker ska inte ge upp. Du ska inte ge upp och du får ändra dig. Att nå målen är inte att sträva efter toppkvalitet. Att nå målet är att göra det enkelt för dig och sedan klättra hela vägen upp.(för dig som inte fattar så menar jag att man ska skriva och spela låtar, och söka kontakter och det tar tid och man måste kämpa själv och man måste göra mycket av det själv får att bli det man vill hålla på med:)


Känns bra att säga det här men- Stanna i skolan så länge du kan, o kämpa för ett bra jobb!

                                                              

                                                                                                   

Kommentarer
Postat av: Ylva

Gavin är snyygg :D

2008-10-21 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0